Ga terug

Klantverhaal: Van Iersel Luchtman Advocaten

nfc-visitekaartjes-VIL

Steeds meer organisaties stappen over op digitale visitekaartjes. Maar hoe worden die kaarten in de praktijk gebruikt? En wat levert het écht op? Om dat in kaart te brengen, vragen we klanten naar hun ervaringen.

Voor deze klantcase gingen we in gesprek met Van Iersel Luchtman Advocaten, een full-service juridisch dienstverlener met meer dan 60 medewerkers. Zij maken sinds ruim een jaar gebruik van Wizard Cards. In dit verhaal delen ze hoe de overstap naar digitale visitekaartjes bijdraagt aan hun duurzaamheidsambities én zorgt voor een blijvende indruk bij klanten en relaties.

Over Van Iersel Luchtman

Van Iersel Luchtman Advocaten (VIL) is een full-service juridische dienstverlener voor de zakelijke markt. Het team bestaat uit meer dan 60 professionals, waarvan 40 advocaten. Vanuit verschillende expertises ondersteunt VIL ondernemers bij juridische vraagstukken, zowel nationaal als internationaal via het IUROPE-netwerk.

Van-Iersel-Luchtman den bosch

Van papier naar digitaal: een bewuste keuze

Al ruim een jaar maakt VIL gebruik van de digitale visitekaartjes van Wizard Card. De overstap werd ingegeven door twee belangrijke redenen: duurzaamheid en het verrassende effect bij klanten en relaties. “De kaarten zorgen voor een wow-moment. Ze zijn niet alleen functioneel, maar ook een gespreksstarter,” aldus het team.

Veelzijdig gebruik, ook internationaal

De digitale kaartjes worden ingezet op allerlei momenten: tijdens klantafspraken, netwerkbijeenkomsten, beurzen en bij de onboarding van nieuwe medewerkers. Ook internationaal worden de kaarten gebruikt, zoals bij events binnen het IUROPE-netwerk. De digitale aanpak maakt het eenvoudig om ook in een internationale context gegevens te delen.

Intuïtief in gebruik

Voor medewerkers is het gebruik van de Wizard Cards meteen duidelijk. Er is weinig uitleg nodig, en het delen van gegevens verloopt snel en soepel. Het resultaat? Een professioneel, modern visitekaartje dat altijd werkt, zonder papier.

Duurzamer en toekomstgericht

VIL drukte voorheen gemiddeld zo’n 150 papieren kaartjes per medewerker per jaar, goed voor circa 6.000 kaartjes op jaarbasis. Dankzij de digitale overstap wordt deze impact sterk verminderd. “Met de kaarten laten we onze doelgroep fysiek zien dat we werk maken van CO₂-reductie. We voegen de daad bij het woord.”

NFC visitekaartjes VIL

Een solide samenwerking

De samenwerking met Wizard Card verloopt soepel. Van Iersel Luchtman waardeert de snelle ondersteuning en de duidelijke communicatie. Ook over de mogelijkheden van het platform, zoals het beheren van kaarten via de Card Manager, is het team enthousiast.

In hun eigen woorden

“Wizard Card is een geweldig initiatief om een bijdrage te leveren aan een schonere maatschappij en tegelijkertijd een wow-effect te creëren tijdens het uitwisselen van je gegevens met (potentiële) relaties.”