Ga terug

Google afsprakenplanner toevoegen aan je visitekaartje

Het toevoegen van een Google Agenda-afsprakenplanner aan je digitale visitekaartje maakt het voor contacten eenvoudig om direct een afspraak met je in te plannen. In dit artikel leggen we uit hoe je dit eenvoudig kunt doen.

1. Maak een afspraakplanning in Google Agenda:

  1. Open Google Agenda en klik op ‘Maken’.
  2. Selecteer ‘Afspraakplanning’.
Google afspraakschema maken
  1. Voer een titel in voor je afspraakplanning, bijvoorbeeld ‘Afspraak met [Jouw Naam]’.
  2. Stel de beschikbaarheid in door dagen en tijdstippen te kiezen waarop je afspraken wilt aanbieden.
  3. Pas indien gewenst de duur van de afspraken aan.
  4. Klik op ‘Opslaan’ om de afspraakplanning te creëren.
Google agenda afspraakschema

2. Deel je afspraakplanning:

  1. Klik in Google Agenda op de zojuist gemaakte afspraakplanning.
  2. Selecteer ‘Delen’.
  3. Kopieer de weergegeven link; dit is de URL naar je boekingspagina.
Google agenda delen

3. Voeg de afspraakplanner toe aan je digitale visitekaartje:

  1. Log in op Card manager
  2. Selecteer het visitekaartje waaraan je de planner wilt toevoegen
  3. Voeg een nieuw veld toe
  4. Selecteer het veld type ‘Extra link’.
  5. Plak de eerder gekopieerde URL in het Link veld.
  6. Voer bij het tekst veld een tekst in al “Plan een afspraak”
  7. Voeg ook een gewenst icoon in. (lees hier hoe)
  8. Sla de wijzigingen op en publiceer je bijgewerkte visitekaartje.
afspraak toevoegen aan visitekaartje

Je eigen digitale
visitekaartje

  • Binnen 2 dagen in huis
  • Jouw eigen design
  • Uitstekend beoordeeld